Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma

13-11-2019 | door: Witold Kepinski

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma

Juniper Networks, leverancier van veilige, door AI aangestuurde netwerken, maakt vandaag bekend dat het zijn wereldwijde partnerprogramma op diverse punten heeft verbeterd. De verbeteringen helpen partners van Juniper om hun omzet een impuls te geven en te profiteren van belangrijke groeigebieden binnen de markt voor grootzakelijke IT. Juniper Partner Advantage 2020 voorziet partners van een vereenvoudigd groeitraject en de ondersteuning die ze nodig hebben om in te springen op de groeiende kansen die de door AI aangestuurde onderneming hen te bieden heeft.

De nieuwe gebruiksmodellen van de cloud zorgen voor een transformatie van het operationeel beheer van bedrijven. De cloud transformeert echter ook de architectuur, omdat applicaties en workloads in uiteenlopende clouds worden gehost. Binnen ondernemingen is sprake van een wildgroei van oplossingen voor artificial intelligence, software-defined networking en netwerkbeheer. Al deze tools hebben ten doel om processen binnen deze nieuwe architectuur te vereenvoudigen.

Volgens schattingen van onderzoeksbureau IDC zullen de wereldwijde uitgaven aan de cloud in de periode van 2019 tot 2023 ruimschoots verdubbelen van $229 miljard tot $500 miljard. Met het oog hierop heeft Juniper heeft daarom nieuwe tools, specialisaties en ondersteuningsprogramma’s ontwikkeld die partners in staat stellen om munt te slaan uit dit veranderende technologielandschap. Het nieuwe partnerprogramma van Juniper voorziet in financiering voor de overstap naar softwaremodellen die bijdragen aan herhalingsomzet, een nieuw managed services-programma, up-to-date technische en verkooptraining en meer incentives voor de verkoop van oplossingen voor de door AI aangestuurde onderneming.

“Onze focus voor 2020 ligt volledig op het investeren in onze partners. Wij willen hun groei aanzwengelen met nieuwe oplossingen en klanten, met de nadruk op eenvoud”, zegt Helda Lopes, hoofd Global Partner Programs & Marketing bij Juniper Networks.

Lopes: “Het Juniper Partner Advantage 2020-programma reikt partners de tools aan die ze nodig hebben om te profiteren van belangrijke groeitrends in de markt voor zakelijke IT. Dit doet het onder meer door het genereren van voorspelbare omzetstromen. Onze investeringen geven blijk van de toewijding van Juniper aan het ondersteunen van partners bij het opvoeren van hun innovatietempo, het vergroten van hun toegevoegde waarde en het waarborgen van een uitmuntende klantenervaring.”

Elke verbetering van ons wereldwijde partnerprogramma is gebaseerd op onze wens om de groei van partners te bevorderen en de complexiteit terug te dringen, zodat ze makkelijker zaken kunnen doen met Juniper. Belangrijke voordelen van het programma zijn onder meer:

Nieuwe specialisaties: De nieuwe Juniper-Mist Specialization partners in staat om grootzakelijke klanten te voorzien van AI-oplossingen die Juniper heeft verworven met zijn recente overname van Mist Systems. De nieuwe SaaS-specialisatie en Managed Services-specialisatie helpen partners met de overstap naar modellen die in herhalingsomzet voorzien. Partners kunnen hun specialisatie uitkiezen op basis van hun onderscheidende kenmerken en unieke businessmodellen.

Incentives: Nieuwe incentive-programma’s hebben ten doel om partners te helpen die samen met Juniper willen investeren in het uitbreiden van hun aanbod voor de grootzakelijke markt. De incentives zijn gericht op het bevorderen van de omzet uit oplossingen van Mist en Juniper. Partners profiteren onder meer van tweecijferige kortingspercentages voor groeitechnologieën rond software, cloud computing en SD-WAN. Juniper voert daarnaast zijn investeringen op in partners die technische, verkoop- en dienstenexpertise rond de technologieën van Juniper opbouwen. Naarmate partners meer specialisaties toevoegen, slepen ze meer kortingen in de wacht.

Vraaggeneratie: Juniper biedt programma’s, campagnes en financiering voor gezamenlijke marketing aan die de vraag naar nieuwe oplossingen aanwakkeren, zodat partners meer omzet uit hun bestaande klanten kunnen putten. Partners krijgen on demand toegang tot kant-en-klare en aanpasbare marketingcampagnes. De focus ligt daarbij op onderscheidende oplossingen en verticale segmenten binnen de grootzakelijke markt.

Verkoopondersteuning: Om partners te helpen met het opdoen van vaardigheden rond nieuwe technologieën zoals AI, cloud en managed services introduceert Juniper een nieuw verkoopondersteuningsprogramma dat partners helpt om sneller succes te boeken.

Platformverbeteringen: Een nieuw Partner Relationship Management (PRM)-platform biedt partners verbeteringen van hun zakelijke relatie met Juniper. Het PRM voorziet onder meer in functies voor partnerregistratie, beheer van de dagelijkse bedrijfsvoering, contactbeheer, real-time compliance en informatie over de status van incentives. Partners kunnen daarmee beschikken over alle informatie over hun relatie met Juniper.

Gestroomlijnde processen: Juniper verbetert de partnerervaring met een hernieuwd partnerportaal, vereenvoudiging van het financieringsprogramma voor marktontwikkeling en gestroomlijnde trainingseisen voor partners.

Terug naar nieuws overzicht
Netwerken