MaaS Global haalt bijna dertig miljoen euro op

08-11-2019 | door: Redactie

MaaS Global haalt bijna dertig miljoen euro op

Mobility-as-a-service specialist MaaS Global heeft openbaar gemaakt dat de waarde van zijn laatste financieringsronde 29,5 miljoen euro is. De nieuwe investeringen deden de totale financiering van MaaS Global, bekend van de mobiliteitsapp Whim, stijgen tot 53,7 miljoen euro.

Nieuwe investeerders van het bedrijf zijn beleggingsmaatschappij BP Ventures, Japanse vastgoedmaatschappij Mitsui Fudosan, Mitsubishi Corporation en beleggingsfonds Nordic Ninja. De eerdere investeerders hebben ook deelgenomen aan de nieuwe investeringsronde.

“Wij zijn enthousiast over deze belangrijke en ervaren investeerders. Door de nieuwe investeringen hebben wij alles wat nodig is voor succes en om onze handel uit te breiden naar nieuwe markten”, vertelt Sampo Hietanen, de algemene directeur en oprichter van MaaS Global.

MaaS Global breidt zijn activiteiten uit naar nieuwe markten in Europa, Japan, Singapore en Noord-Amerika in 2020. De vlaggenschip-app Whim van Maas Global is een MaaS-dienst met complete dekking. Whim brengt het openbaar vervoer, stadfietsen, taxi’s en huurauto’s samen in een app voor een vast maandtarief. Met gebruik van Whim, geïntroduceerd in November 2017, zijn er tot nu toe over zes miljoen reizen gemaakt.

De nieuwe investeerders werden aangetrokken door de dienst die al bestaat en door diens globale groeipotentie. Op de Mobiliteit als een dienst -markt wordt een groei tot 500 miljard euro omzet verwacht vóór 2030.

“Het team van MaaS Global zet de koers in hoe de mobiliteit verandert: van alle beschikbare vormen van mobiliteit kan makkelijk gebruik worden gemaakt zonder dat het noodzakelijk is om een eigen auto te bezitten. Onze samenwerking is een goed voorbeeld van de door BP gevisioneerde toekomst van vervoer, mobiliteit en geïntegreerde steden”, zegt Roy Williamson, vice-hoofddirecteur van de Advanced Mobility unit van BP.

“Wij zijn zeer enthousiast erover dat wij de kans krijgen om samen met Maas Global mobiliteit te veranderen in een meer digitale en duurzame richting. Er wordt een snelle groei verwacht op de markt van mobiliteit als een dienst wanneer de consumenten en de steden intelligente oplossingen zoeken die het dagelijks leven vergemakkelijken en de emissies verminderen”, verteld Kyoya Kondo, hoofd investering, zakelijke ontwikkeling en digitale strategie van de Automotive and Mobility -groep van Mitsubishi Corporation.

Terug naar nieuws overzicht

Tags