Het onderzoek is in volle gang en zal het gepresenteerd worden tijdens Digital Workplace Day op 26 september 2019

HP van Tilburg

18-07-2019 | door: HP van Tilburg

Smart Profile biedt inzicht in fysieke en digitale mobiliteit in de zakelijke markt

Het Onderzoek Digital Workplace wordt voor de tweede maal uitgevoerd door Kennispartner en markt intelligente partij Smart Profile. Vanuit een brede kennis van zowel digitale als fysieke mobiliteit draagt Smart Profile bij aan zowel het deskresearch als kwalitatieve onderzoek. 

Onderzoek precies in scope Smart Profile

Vanaf begin jaren 90 biedt Smart Profile inzicht in diverse markten, voorheen werd dat voor de ICT & Telecom markt gedaan onder de noemer Computer Profile. De naam Fleet Profile werd gebruikt voor de Fleet & Mobility markt. Sinds begin 2019 zijn deze namen samengevoegd tot Smart Profile, waarbij de inzichten in beide markten overeind blijven.

Zo wordt er enerzijds informatie verzameld, gevalideerd en up-to-date gehouden over de samenstelling van het wagenpark, de gebruikte leaseconstructie, eventuele mobiliteitspassen en het gebruik van laadpalen. Dit brengt alles bij elkaar veel inzicht in de status van fysieke mobiliteit in Nederland. Anderzijds beschikt Smart Profile over inzicht in de gebruikte hardware en software bij Nederlandse organisaties. Op basis van die inzichten is duidelijkheid te verschaffen in het gebruik van smartphones, tablets en laptops, maar ook in het gebruik van Cloud diensten en op welke manier en via welke aanbieder telefonie is geregeld.

Inzichten over Mobiliteit

Door die inzichten samen te voegen ontstaat reeds een goed beeld van de staat van mobiliteit in Nederland. Vanuit een samenwerking met Dutch IT Channel, Dutch Connect en het platform Uitdefileaanhetwerk is vervolgens het initiatief ontstaan om aanvullend een enquête te starten om ook inzicht te bieden in thuiswerken, de cultuur binnen organisaties omtrent dit punt en de bedrijfsvergoedingen met oog op woon-werk verkeer. In 2018 is dit onderzoek voor de eerste keer uitgevoerd en heeft de nodige aandacht gehad in diverse media.

Onderzoek Digital Workplace 2019

Ook dit jaar is het onderzoek in volle gang en zal het gepresenteerd worden tijdens het event Digital Workplace Day, hetgeen plaatsvindt op 26 september in de 3D Makerszone te Haarlem. Smart Profile zal daar, vanuit de directeur Michiel Alkemade, het onderzoek overhandigen aan Martin Wörsdörfer, Tweede Kamerlid voor de VVD. Smart Profile zal een belangrijk gedeelte van de data en gegevens onder de kennisoverdracht van deze dag voor haar rekening nemen.  

Over Smart Profile

Smart Profile helpt B2B organisaties om duurzame relaties op te bouwen met klanten en prospects op basis van markt intelligentie. Via het Smart Profile markt intelligentie platform wordt jarenlange ervaring met het uitvoeren van marketing en sales campagnes samengevoegd met een database vol marktinzichten. Bedrijven zijn zodoende in staat om de informatie met betrekking tot hun (potentiele) klanten continue te verbeteren, aan te vullen en up-to-date te houden. De database bevat informatie over groepsstructuren, de samenstelling van de beslissingsboom (DMU) en de contactinformatie van deze beslissers. Daarnaast wordt er verdiepend inzicht geboden in de gebruikte hardware, software, het wagenpark en nog veel meer. Alle marketing en sales initiatieven, samengevoegd onder de term Demand generation, kunnen worden uitgevoerd of kunnen worden aangevuld met inzichten uit de database. Of het nu inbound, outbound, online of offline is, Smart Profile is in staat om te ondersteunen middels ervaren business development specialisten.

Contact

Smart Profile is marktleider in de Benelux vanuit kantoren in Zaventem (B) en Breda (NL) en is initiatiefnemer van de European Market Intelligence Group (EMIG). Meer informatie: www.smartprofile.io. Of volg Smart Profile op Twitter enLinkedIn.

Terug naar nieuws overzicht

Tags