Rechter verbiedt alleen radiospotjes over prijsverhogingen KPN en VodafoneZiggo

21-05-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Rechter verbiedt alleen radiospotjes over prijsverhogingen KPN en VodafoneZiggo

T-Mobile moet stoppen met reclame-uitingen waarin het bedrijf wijst op prijsverhogingen van KPN en VodafoneZiggo. Wel mag het bedrijf banners op internet en reclame op social media blijven gebruiken. Dit oordeelt de rechter.

VodafoneZiggo was naar de rechter gestapt omdat de reclame-uitingen van T-Mobile misleidend zouden zijn. T-Mobile claimt hierin geen prijsverhogingen door te voeren, maar het bedrijf voerde wel een relatief kleine inflatiecorrectie door. VodafoneZiggo stelde dat dit misleidend zou zijn. De rechter gaat hierin wat betreft de reclame-uitingen op de radio in mee. In deze uitingen wordt volgens de rechter in te algemene termen gesproken over de prijsverhogingen.

T-Mobile en VodafoneZiggo beide tevreden

Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo melden blij te zijn met de uitspraak. "We mogen Nederland wel attent blijven maken op de jaarlijkse algemene prijsverhogingen van KPN en VodafoneZiggo. Zij verhogen namelijk al 4 jaar achter elkaar de prijzen voor vast internet. In de afgelopen jaren een totale prijsstijging van maar liefst 28% voor bestaande klanten! Waar wij alleen een vooraf afgesproken inflatiecorrectie toepassen, verhogen zij elk jaar de prijzen fors. Daar is nu geen ontkennen meer aan", meldt T-Mobile in een persbericht. 

VodafoneZiggo schrijft op haar website: "De exacte overwegingen van de rechter worden op een later moment bekendgemaakt, maar vast staat dat deze radiocampagne verboden is. VodafoneZiggo is op zich geen tegenstander van vergelijkende reclame, zolang het maar eerlijk is en de klant goed geïnformeerd wordt."

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Telecom