Plantronics en Polycom wijzigen naam in Poly

18-03-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Plantronics en Polycom wijzigen naam in Poly

Plantronics gaat verder als Poly. Het nieuwe technologiebedrijf richt zich op de menselijke ervaring van communicatie en samenwerking. Het bedrijf stelt zich als doel om communiceren via de telefoon of het internet 'net zo rijk en natuurlijk te maken als een fysiek gesprek'.

Poly, wat ‘veel’ betekent, beschikt over de audio- en video-expertise van Plantronics en Polycom en maakt gebruik van de slimme endpoints van het bedrijf, die UC-platformen (Unified Communications) met elkaar verbinden. Op die manier worden issues binnen de moderne werkomgeving zoals afleiding, complexiteit en afstand verminderd. Poly wil zich profileren als de voorkeursoplossing voor samenwerking in de cloud.

Poly gaat zich op vier innovatiegebieden richten:

  • Intuïtieve werkomgevingen creëren voor iedereen. De moderne open-kantooromgeving zorgt voor meer afleiding en geluidsoverlast op het werk, wat leidt tot een lagere productiviteit en medewerkerstevredenheid. Poly levert oplossingen om afleiding door geluid in open ruimten aan te pakken. Daarnaast biedt het bedrijf technologieën om ‘huddle rooms’ – waar groepen van twee tot zes personen in alle rust kunnen samenwerken – net zo effectief in te richten als traditionele boardrooms.
  • Werknemers laten samenwerken, op hun eigen manier. Werknemers gebruiken gemiddeld drie of meer samenwerkingsoplossingen per dag. Daarbij hebben ze endpoints nodig voor samenwerking met en tussen deze oplossingen. Poly biedt een portfolio van oplossingen om aan deze groeiende behoefte te voldoen.
  • Mobile-first oplossingen ontwerpen voor de moderne werknemer. Of het nu gaat om het gebruik van een privésmartphone als zakelijke telefoon, of de afwisseling tussen privé- en zakelijke gesprekken, werknemers hebben spraak- en videomogelijkheden nodig, die mobiliteit bieden. Met de recent aangekondigde Elara 60 Series speelt Poly hierop in.
  • Cloudservices verbeteren en IT-professionals en gebruikers helpen meer uit hun apparaten te halen. Terwijl de macrotrend van de empowerment van eindgebruikers doorgaat, is het voor IT-professionals een steeds grotere uitdaging om te weten welk apparaat waar wordt gebruikt. Poly streeft ernaar gebruiksvriendelijke oplossingen ook makkelijk beheerbaar te maken.
Terug naar nieuws overzicht
Unified Communications