Samsung Galaxy A7 review: betaalbaar toestel met goede camera'sSamsung Galaxy A7 review: betaalbaar toestel met goede camera's
29-11-2018 | door: Redactie

Samsung Galaxy A7 review: betaalbaar toestel met goede camera's

Naast de bekende Galaxy S-lijn heeft Samsung ook de betaalbare Galaxy A-toestellen. De Galaxy A7, die onlangs werd uitgebracht, valt hier ook onder en biedt een aantal interessante features. We hebben de telefoon getest en dit is ons oordeel.

Smartphonefabrikanten introduceren grote vernieuwingen doorgaans eerst op hun high-end smartphones, maar Samsung pakt het iets anders aan. De nieuwe Galaxy A7 (2018), die je momenteel voor zo'n 280 euro in huis haalt, heeft drie camera's aan de achterkant. Dit zien we nog niet bij de vlaggenschepen van de Zuid-Koreaanse fabrikant, en dat is opvallend. Door de lage adviesprijs van de A7 kunnen daarnaast veel meer consumenten met grote vernieuwingen aan de slag.

Maar wat kun je met al die camera's aan de achterkant? Het gaat om drie sensoren: een 24 megapixel-camera voor 'normale' foto’s, een groothoeklens van 8 megapixel om brede foto's vast te leggen en een 5 megapixel-camera om portretfoto's te maken. Goed om te weten is dat de drie lenzen nooit tegelijk worden gebruikt, maar ze dus elk een eigen functie hebben en apart worden ingezet.

Belangrijker is natuurlijk de kwaliteit van de foto's, en die is opvallend goed. Beelden zien er scherp uit, portretfoto's ogen fraai en ook in donkere situaties kun je nog best met de Galaxy A7 uit de voeten. De camera's zijn logischerwijs niet zo goed als die van veel duurdere Android-smartphones (zoals de OnePlus 6T en Galaxy S9), maar in deze prijsklasse presteert de A7 bovengemiddeld.

Om de prijs van de Galaxy A7 schappelijk te houden, heeft Samsung wel een aantal concessies moeten doen. Zo zijn de prestaties van de hardware niet geweldig en is het jammer dat de telefoon een verouderde micro-usb-aansluiting heeft. Ook ontbreekt snelladen. Daarentegen beschikt het toestel wel over een mooi 6 inch-oled-scherm en prettige software met een handige gebarenbediening. Tot slot is Samsung redelijk consistent met het uitbrengen van updates, waardoor je beschermd blijft tegen kwetsbaarheden in Android.

Lees hier meer over de Samsung Galaxy A7 (2018). De smartphone heeft een adviesprijs van 349 euro, maar haal je tegenwoordig al voor minder in huis. Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met AndroidPlanet.nl.

Terug naar nieuws overzicht