28-05-2011


Nobel, is gestart met de ontwikkeling en implementatie van een CRM-systeem op basis van Exact Synergy Enterprise bij KWF Kankerbestrijding. Doordat acties en campagnes voor fondswerving steeds vaker spontaan opkomen wordt van KWF Kankerbestrijding steeds meer flexibiliteit, transparantie en actiegerichtheid vereist. Goed inzicht in de relatiegegevens is essentieel. Voorheen werden deze gegevens in diverse databases opgeslagen en was het lastig om verbanden te leggen en integraal relatiemanagement toe te passen. Daarom is nu gekozen voor e?e?n centraal relatiesysteem, dat door Nobel wordt ontwikkeld en gei?mplementeerd.

Door de relaties goed in kaart te brengen, wordt het mogelijk om beter in te kunnen spelen op het gebruik van social media bij het werven van fondsen en vrijwilligers, het stimuleren van acties en het informeren van mensen. Het nieuwe relatiesysteem, met hierin bijna drie miljoen relaties, zoals patie?nten, fondswervers, donateurs en vrijwilligers, zal hiervoor de katalysator zijn.

ICT is in het behalen van de groeidoelstelling van KWF Kankerbestrijding een onderscheidende factor geworden. Naast de uitrol van het CRM-systeem is ook de ICT-infrastructuur aangepakt. De complete server- en netwerkomgeving, inclusief telefonie, is naar het datacentrum van Nobel gemigreerd.

Rob van de Coevering, Interim ICT-manager bij KWF Kankerbestrijding: “Aanleiding voor het gei?ntegreerde relatiesysteem is een nieuw businessmodel. Met het thema: ‘Iedereen verdient een morgen’ stelt KWF Kankerbestrijding de mens centraal. Ee?n van de speerpunten in het nieuwe beleid is goed relatiebeheer, waardoor hopelijk de inkomsten zullen stijgen. De samenwerking met Nobel, sinds 2009 onze strategisch ICT-partner, loopt uitstekend. Nobel heeft alles in huis om ons te faciliteren, van hardware tot software. Het is daarnaast prettig om te werken met een professionele partner die verschillende diensten aanbiedt onder e?e?n dak en qua omvang goed aansluit bij KWF Kankerbestrijding.”
 

Terug naar nieuws overzicht

Tags

CRM